Over Sociale media voor je sportdienst - Module C
Sociale media voor je sportdienst - Module C
Bepaal de contentstrategie voor jouw sportdienst!
Inhoud
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok… Het zijn de meest gekende (en tevens te belangrijkste) sociale media-platformen op deze moment. Er technisch mee kunnen werken is één ding, maar hoe zorg je er nu voor dat je als sportdienst de verschillende platformen op elkaar (en op je website en nieuwsbrief) afstemt? Hoe kom je tot een contentkalender die zowel haalbaar, efficiënt als doeltreffend is? Communicatie en planning, het is een match made in heaven!
Een reeks vragen zijn het startpunt voor deze dag. Wie is je publiek? Wat wil je bereiken met je content? Welke thema’s zijn prioritair voor je publiek én je organisatie? Welke kanalen lenen zich daar het best toe?
Aan de hand van ons sjabloon zetten we je op weg om met de juiste strategische basis keuzes te maken; keuzes die zich nadien vertalen in pasklare content. Stap voor stap bouwen we aan een gefundeerde contentstrategie. Daarnaast trek je lessen uit de succesvolle aanpak van andere organisaties.
Na deze opleiding zet je de missie en waarden van je sportdienst om in content, weet je welke kanalen je moet kiezen in functie van je publiek en boodschap en ben je klaar om een doeltreffende en efficiënte contentplanning op te stellen.
Doelgroep
Deze opleiding is gericht naar sportfunctionarissen, beheerders, sportpromotoren en administratieve medewerkers van sportdiensten.
Aantal deelnemers
Er kunnen maximum 12 personen aan de opleiding deelnemen. Bij uitzondering kan dit aantal opgetrokken worden, maar dan dient dit vooraf besproken te worden. Een minimum aantal is er in principe niet. De totale kostprijs staat vast, dus de aanvrager beslist of hij voldoende personeel heeft om deze kost te verantwoorden.
Duur van de opleiding
Deze vorming duurt één dagdeel: 3 uur (van 9.30 tot 12.30 uur of van 13.00 tot 16.00 uur).