Over Klantgerichtheid in je sportinfrastructuur - Module B
Klantgerichtheid in je sportinfrastructuur - Module B
Hoe ga je om met agressie en intimidatie? Oefen nog uitgebreider op assertiviteit en klantcommunicatie.
Inhoud
Klantgericht optreden is ook in een gemeentelijke context van groot belang. Klanten worden veeleisender, maar vooral wil de gemeente zélf dat zijn diensten optimaal worden aangeboden aan de inwoners van de gemeente. Meer dan ooit wordt gemeentepersoneel aangesproken op hun attitude en omgang met klanten. Daarom is er deze opleiding rond klantgerichtheid, op maat gemaakt voor zwembaden en sporthallen. Situaties die herkenbaar zijn voor de medewerkers geven voor de deelnemers een beter inzicht in het belang van klantgerichtheid en het eigen functioneren, met positieve punten, maar misschien ook met enkele werkpunten. Door je in te leven in de bezoeker leer je veel bij over wat belangrijk is om klanten met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Wat irriteert een bezoeker en hoe kan je dat opvangen? Hoe kan je nét iets meer doen zodat klanten ook graag terugkeren? Een dag vol handige tips die je vanaf de volgende werkdag al kan toepassen
Items die aan bod komen
In module B komen alle items van module A aan bod, uitgebreid met het volgende:
- Kort appreciative inquiry i.f.v. het imago en aandacht voor attitude en/of actiepunten.
- Kort omgaan met agressie en intimidatie (kan uitgebreider aan bod komen i.f.v. doelgroep en op vraag van opdrachtgever).
- Uitgebreider assertiviteit en klantcommunicatie (bv. aan de balie, via mail en/of aan de telefoon).
- Nog meer korte oefeningen.
Doelgroep
Module B is vooral geschikt voor administratief personeel en redders. Wil je eerder een opleiding voor zaalwachters, technisch personeel en schoonmaakpersoneel, kies dan voor module A. Indien de opleiding op maat wordt aangeboden aan een mix van medewerkers, dan wordt besproken welke items aan bod moeten komen en dan is vermoedelijk module A het meest aangewezen.
Aantal deelnemers
Er kunnen maximum 20 personen aan de opleiding deelnemen. Bij uitzondering kan dit aantal opgetrokken worden, maar dan dient dit vooraf besproken te worden. Een minimum aantal is er in principe niet. De totale kostprijs staat vast, dus de aanvrager beslist of hij voldoende personeel heeft om deze kost te verantwoorden.
Duur van de opleiding
Deze vorming duurt twee dagdelen: 6 uur (van 9u30 tot 12u30 en van 13u00 tot 16u00).