Over Klantgerichtheid in je sportinfrastructuur
Klantgerichtheid in je sportinfrastructuur
Wat irriteert een bezoeker en hoe kan je dat opvangen? Hoe kan je nét iets meer doen zodat klanten ook graag terugkeren?
Klantgericht optreden is ook in een gemeentelijke context van groot belang. Klanten worden veeleisender, maar vooral wil de gemeente zélf dat zijn diensten optimaal worden aangeboden aan de inwoners van de gemeente. Meer dan ooit wordt gemeentepersoneel aangesproken op hun attitude en omgang met klanten.
Daarom is er deze opleiding rond klantgerichtheid, op maat gemaakt voor zwembaden en sporthallen. Situaties die herkenbaar zijn voor de medewerkers geven voor de deelnemers een beter inzicht in het belang van klantgerichtheid en het eigen functioneren, met positieve punten, maar misschien ook met enkele werkpunten. Door je in te leven in de bezoeker leer je veel bij over wat belangrijk is om klanten met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Wat irriteert een bezoeker en hoe kan je dat opvangen? Hoe kan je nét iets meer doen zodat klanten ook graag terugkeren? Een dag vol handige tips die je vanaf de volgende werkdag al kan toepassen!
Deze onderwerpen komen aan bod in module A:
- Klantgerichtheid als attitude
- Communicatie: omgaan met emoties, assertief ageren en reageren op fout gedrag van bezoekers en klanten & ‘neen’ zeggen op een constructieve manier
- Non-verbale communicatie
- Beperkt oefenen van bovenstaande